perjantai 17. marraskuuta 2017

Keskoslasten päivä

Reilu 26v sitten alkoi oma taisteluni elämästä ja ne ensimmäiset kolme kuukautta vietin keskoskaapissa, kunnes minut siirrettiin lähemmäs kotia ja olin sairaalassa vielä kuukauden, ennen kuin pääsin vihdoin kotiin. Synnyin rv 28+1 ja tarkka painoni oli 620g ja pituutta 30cm. Äidilläni epäiltiin raskausmyrkytystä kun kasvuni oli hidastunut, joten päädyttiin pikaiseen sektioon. En osaa edes kuvitella, kuinka kova huoli äidilläni on ollut kun ei päässyt minua aina katsomaan, koska kotona oli vielä 7 lasta hoidettavana ja pitkä ajomatka.

Nuorempana minua kovasti nolotti kun äitini kertoi melkein jokaiselle vastaantulijalle, kuinka olin syntynyt pienenä keskosena ja myöhemmin vasta tajusin, että hän oli vain niin ylpeä minusta kun olen terve ja selvisin siitä hengissä. Olen onnellinen, että olen saanut syntyä isoon perheeseen ja onnekas, koska olen saanut niin ihanat vanhemmat! <3

2 kommenttia:

  1. Se on kyllä uskomatonta miten tuolloin vuosia sitten on saatu näinkin pieniä vauvoja selviämään hengissä <3 itsekkin tasan 29 vuotta sitten majailin keskoskaapissa 1,8 kilon painoisena sinttinä, vaikka se tuntuukin nyt sinun painoosi verrattuna jättiläimäisen suurelta :'D on tää suomalainen hoito vaan hyvää <3 <3 saadaan olla kiitollisia siitä että ollaan elossa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä uskomatomta ja ollaan onnekaita molemmat, että ollaan elossa <3

      Poista

Kiitos kommentista! :)